Abrazīvā pulēšana ar nanopārklājumu: atsvaidzinoša procedūra Jūsu automašīnai

Abrazīvā pulēšana automašīnai ar turpmāko nanopārklājuma uzklāšanu ir efektīvs veids kā novērst virsbūves nobrāzumus, sīkus skrāpējumus un plaisas, atjaunot krāsu un izveidot aizsargpārklājumu, kas pasargās automašīnas virsbūves metālu no mitruma, putekļu daļiņām un netīrumiem.

 

Abrazīvā pulēšana: kad, kā un ar ko?

Abrazīvā pulēšana palīdz atjaunot automašīnas virsbūves krāsu pārklājumu, novērst tā sīkus bojājumus un noņemt oksidētu lakas kārtu, tādēļ to mēdz saukt par atjaunojošo pulēšanu. Šī procedūra atsvaidzinās Jūsu automašīnu, atjaunojot tā sākotnējo krāsu un mirdzumu. Ir svarīgi uzticēt virsbūves abrazīvo pulēšanu speciālistiem, kuriem ir profesionālie materiāli, pretējā gadījumā, ja tehnoloģija netiks ievērota, abrazīvā pulēšana var izraisīt pretējo efektu – vēl smagāku bojājumu veidošanos virsbūves krāsu pārklājumā.

  • Kādos gadījumos abrazīvā pulēšana ir efektīva?

Abrazīvā pulēšana ir efektīva, kad automašīnas virsbūves krāsu pārklājuma defekti nav dziļi, t.i. nesasniedz virsbūves gruntēto līmeni un tiem nav nepieciešana krāsošana. Lai skrāpējumi būtu novērsti pilnībā, tiem ir jābūt ne dziļākiem par 50% no virsbūves laku-krāsu pārklājuma biezuma. Gadījumā, ja bojājumi ir dziļāki, pulēšana tikai izlīdzinās skāpējumu malas, padarot tos mazāk ievērojamus un pilnam remontam, tomēr, būs nepieciešami nopietnāki virsbūves remonta darbi.

  • Kā notiek pulēšana? Abrazīvas pastas tiek uzklātas uz automašīnas virsbūves un, pateicoties to graudainai struktūrai, tās noņem noskrāpēto un noputējušo augšējo krāsu kārtu. Darbu ir jāveic ar izveicību, lai pulēšanas rezultātā tiktu noņemta visplanākā krāsas kārta (35 līdz 80 µm) un lai tikai atjaunotu automašīnas virsbūves izskatu, nevis notīrītu virsbūvi no lakas un krāsu pārklājuma pilnībā.
  • Ar ko tiek pulētas automašīnas? Abrazīvas pulēšanas procesa dažādās kārtās tiek izmantotas dažādas graudainības pastas, kuras uzklāj uz automašīnas virsbūves ar slīpripu palīdzību.

Pulēšanas rezultātā tiek noņemta krasu pārklājuma augšējā kārta, kas padara automašīnas virsbūvi spilgtu un mirdzošu, toties mazāk pasargātu no laikapstākļiem un ārējas vides ietekmes. Tādēļ iesakām Jums veikt virsbūves apstrādi ar aizsarglīdzekļiem un speciāliem pārklājumiem uzreiz pēc atjaunošanas pulēšanas.

shutterstock_256675729

 

Virsbūves apstrāde ar nanopārklājumiem

Uzklājot aizsargājošus nanopārklājumus automašīnas virsbūvei tiek veidota caurspīdīga, ļoti izturīga kārta – caurspīdīga plēve, kas vienlaicīgi gan uzlabo automašīnas ārējo izskatu, gan pasargā virsbūves laku-krāsu pārklājumu no netīrumiem, ultravioleta iedarbības un laikapstākļiem.

Aizsargpulēšana tiek veikta gan jaunajām automašīnām, gan mašīnām, kuras kalpojušas jau vairākus gadus. Pirms veikt aizsargpulēšanu ar nanopārklājumu vecām mašīnām, tās ir jāsagatavo: mašīnai ir jāveic rūpīga divfāzu mazgāšana, vai, vēl jo labāk, abrazīvā atjaunošanas pulēšana, tas  iztīrīs un izlīdzinās virsbūves virskārtu.

Ar aizsargpārklājumu tiek apstrādāta visa automašīnas virsbūve vai arī konkrētās tās daļas, kuras visvairāk tiek pakļautas nodilumam. Daži no aizsargpārklājumu līdzekļiem var tikt uzklāti uz plastikāta, stikla vai hromētām detaļām.

Mūsdienīgi aizsargpārklājumi tiek ražoti izmantojot nanotehnoloģijas – tādu līdzekļu sastāvs nodrošina spēcīgu saķeri ar virsmu un demonstrē izcilas aizsargājošas īpašības, kas kopumā ļauj sasniegt izcilu rezultātu.

Aizsargājoša nanopulēšana nodrošina:

  • automašīnas virsmas spoguļmirdzumu un ideālu gludumu virsbūves krāsu pārklājumam;
  • krāsu pārklājuma aizsardzību pret  maziem skrāpējumiem, nošķēlumiem, nobrāzumiem;
  • aizsardzību pret esošiem uz ceļa ķīmiskajiem reaģentiem un smilšstrūklu;
  • teflona pārklājuma efektu, kas vienkāršo virsbūves tīrīšanu no netīrumiem un ledus kārtas;
  • virsmas pašattīrīšanas iespēju, gaisa plūsmas ietekmē – automašīnai braucot;
  • aizsardzību no ārējās vides agresīvās ietekmes;
  • hidrofobo efektu – ūdensnecaurlaidības īpašības;
  • tauku necaurlaidības efektu;
  • netīrumu atgrūdošas īpašības;
  • izturību pret rūsu un koroziju;
  • krāsas plaisāšanas novēršanu.

Aizsargājoša nanopulēšana ir izturīgs aizsargpārklājums, kas nezaudē savas īpašības automašīnu ķīmijas, sārmu un augstspiediena ūdens plūsmas iedarbības rezultātā.

 

Kādi mēdz būt nanopārklājumi?

Nanopārklājumi mēdz būt profesionālie un domāti patstāvīgai izmantošanai. Profesionālie līdzekli ir grūti nopērkami parastajos veikalos – tie tiek pārdoti pēc pieprasījuma pulēšanas speciālistiem, kā arī šo līdzekļu ražotāji brīdina, ka ar viņu produkciju drīkst strādāt tikai sertificētie detailinga speciālisti.

shutterstock_245312914

Pastāv divi nanopārklājuma veidi:

  • nanokeramika, kura novērš sīku skrāpējumu, nobrāzumu rašanos virsbūves virsmā, kā arī pasargā no laikapstākļu ietekmes. Tā stiprina virsbūvi, palielinot to cietumu līdz 9H. Keramiskais pārklājums tiek uzklāts uz automašīnas kā bāzes aizsargājošā virskārta, tādēļ tam ir nepieciešama nostiprināšana ar finiša kārtu. Nanokeramiskais pārklājums aizsargā virsbūvi līdz pat trim gadiem un uztur savas īpašības izturot līdz 200 mazgāšanas reizēm.
  • šķidrais stikls, kas piešķir virsbūves krāsu pārklājumam spoguļmirdzumu, un ūdens un netīrumu atgrūdošas īpašības. Šķidrais stikls var tikt uzklāts gan virsū nanokeramiskajam pārklājumam, gan kā atsevišķs pārklājums. Šķidrais stikls uztur savas īpašības līdz vienam gadam; gadam izbeidzoties tam būs nepieciešama atjaunošana.

Visvairāk izplatīti nanopārklājumu ražotāju vidū ir Everglass, NanoskinMegaTrend, CeramicPro, C.QUARTZ.

 

Kā darbojas nanopārklājums?

Nanopārklājums atšķiras no parastajiem pulēšanas līdzekļiem, jo tas nevis pārklāj automašīnas virsbūvi, bet gan iesūcas tajā. Nanodaļiņas mijiedarbojas ar virsbūves krāsu pārklājumu molekulārā līmenī un iekļūst tā porās. Aizsargājošo nanopulēšanas līdzekļu sastāvā ietilpst nanodaļiņas un spirts vai ūdens. Nesošā viela, pēc uzklāšanas uz virsbūves, iztvaiko, pēc tam nanodaļiņas veido neredzamu barjeru.

Nanopulēšanas tehnoloģija ir šāda:

  1. virsbūve tiek rūpīgi notīrīta no netīrumiem, bitumena traipiem, kukaiņu paliekām u.t.t.
  2. Nanokeramika vai “šķidrais stikls” tiek uzklāts uz virsbūves, izmantojot mīksto aplikatoru vai pulēšanas mašīnīti.
  3. Pēc 10-15 minūtēm, kad ir notikusi pirmreizējā nanodaļiņu un virsbūves krāsu pārklājuma savstarpējā sasaiste, vielu sastāvs tiek izsmidzināts.
  4. Labākai vielas sastāva sasaistei un ātrākai šķidruma iztvaikošanai, pēc nanopārklājuma uzklāšanas, automašīnas virsbūve tiek uzkarsēta līdz 50⁰-60⁰ ar fēnu vai infrasarkanajām lampām.
  5. Nobeiguma aizsargpārklājuma polimerizācijai ir jābūt veiktai nedēļas laikā pēc tā uzklāšanas, tādēļ pirmās septiņas dienas ar automašīnu vajag apieties sevišķi rūpīgi, un, pēc iespējas, izvairīties no mazgāšanas.
  6. Pirmajai mazgāšanas reizei pēc nanopulēšanas ir jābūt veiktai izmantojot zemās koncentrācijas sārmainu šampūnu.

Lai iegūtu garantētu Jūsu automašīnas mirdzumu un drošu aizsardzību no ārējās ietekmes, ir jāizvēlas speciālistus-profesionālus pulēšanas jomā, jāizmanto speciālizētus profesionālus līdzekļus un jāievēro pulēšanas līdzekļu uzklāšanas tehnoloģisko procesu.