Ko iesākt, ja vējstiklā parādījās plaisa?
Bojājumi vējstiklā ir problēma, ar kuru nākas sastapties pat pieredzējušākiem autovadītājiem. Pat ja Jums ir desmitgažu bezavārijas vadītāja stāžs, var gadīties iegūt triecienu ar pretim lidojošo akmeni, kas ir izrāvusies zem priekšā esošas mašīnas riteņa. Izvairīties no plaisām un nošķēlumiem praktiski nav iespējams, toties, savlaicīgi reaģējot uz bojājumu, var ātri atgūt stikla pirmreizējo izskatu.
Vējstiklu remontu veic izmantojot speciālos polimēra sastāvus, kuriem piemīt tāds pats refrakcijas koeficients kā stiklam un kuri sacietē mijiedarbojoties ar gaismu. Ar šo sastāvu palīdzību, tiek novērstas plaisas un nošķēlumi, atjaunojot vējstiklu izturību un dzidrumu līdz pat 95%, pie tam Jūsu mašīnai paliek ražotāja vējstikls, kas vienmēr ir labāks par jebkuru no iespējamiem nomaiņas variantiem.
Gadījumā, ja Jūsu vējstiklā parādījās bojājumi, uzmanīgi izpētiet tos un apsveriet remonta iespējas.
Remontam NEVAR tikt pakļauti vējstikla bojājumi šajos gadījumos:
Visos pārējos gadījumos, vējstikla remonts ir iespējams un tas kļūs par labu risinājumu Jums, jo ļaus stabilizēt vējstikla tripleksa augšējo kārtu, atgriezt tam dzidrumu un estētisko izskatu, un iztikt bez vējstikla nomaiņas.
Lai vējstikla remonts būtu rezultatīvs, ir jāievēro šādas nianses:
Kādi mēdz būt stiklu bojājumi?
Atkarībā no bojājumu lieluma, formas un dziļuma, tos var iedalīt grupās: nobrāzumi, skrāpējumi, nošķēlumi un plaisas. Nobrāzumi un skrāpējumi ir virskārtas stiklu bojājumi – par tiem smalkāk nestāstīsim, savukārt, nošķēlumus un plaisas izpētīsim sīkāk.
Nošķēlumu veidi:
Visizplatītākais nošķēlumu veids, kuram ir raksturīga apaļa forma un redzamo plaisu neesamība.
Neliels nošķēlums, no kura vidus stiepjas vairākas dažāda garuma plaisas-stari.
Nošķēlumam ir raksturīga dažādu veidu plaisu un nošķēlumu apvienošanās vienā lielā bojājumā un tā remonts ir pietiekoši sarežģīts.
Šim nošķēluma veidam nav vienota skaidra “baseina” – stiklam ir sasmalcināta visa bojājuma platība.
Šis nošķēlums parasti veidojas, stiklam saņemot stipru sitienu ar lielu priekšmetu. Nošķēlumam raksturīgas lokveidīgas vai pusmēness formas plaisas – viena vai vairākas, kuras kopā veido nepilnu apli.
Plaisu klasifikāciju var iedalīt divās grupās: vienpusējās un divpusējās; ka arī, atkarība no rašanās iemesla: mehāniskajās (rodas no sitiena) un siltuma (rodas no temperatūru maiņas salonā/ārpus mašīnas).
Atkarībā no bojājuma veida, stiklu remonta speciālists izvēlas piemērotāko polimēru un nosaka remonta darbību secību.
Automašīnu stiklu remonta secības izklāsts.
Kā esam rakstījuši iepriekš, stiklu remonta darbību algoritmu meistars nosaka atbilstoši katram konkrētajam gadījumam, tomēr visizplatītākā remonta secība ir šāda:
Viss remonta process aizņem vidēji 15 līdz 60 minūtes, atkarībā no bojājumu sarežģītības.
Kā kopt stiklu pēc remonta?
Ja Jūsu vējstikla atjaunošanu ir veikuši profesionāļi, Jūs varat aizmirst par to, ka tajā kādreiz ir bijuši bojājumi. Pareizi izvēlētais uz uzklātais polimērs sacietējot iegūst īpašības, identiskas stiklam. Vējstikls atkal kļūst pilnīgi dzidrs, izturīgs un skaists. Gadījumā, ja tā pati bojājuma vietā atkal tiks pakļauta sitienam, polimērs to sitienu izturēs. Tomēr, sākotnēji pēc remonta ir ieteicams izvairīties no krasas temperatūras maiņas, kā arī izmantot kvalitatīvas vējstikla slotiņas.
Lai padarītu vējstiklu vēl gludāku un dzidrāku, ka arī samazināt ietekmi uz visu tā virsmu, iesakām Jums uzklāt aizsargpārklājumu “Anti-lietus”