Vējstiklu nošķēlumu remonts: plaisu un nošķēlumu ātrā novēršana

Ремонт лобовых стёкол

Ko iesākt, ja vējstiklā parādījās plaisa?

Bojājumi vējstiklā ir problēma, ar kuru nākas sastapties pat pieredzējušākiem autovadītājiem. Pat ja Jums ir desmitgažu bezavārijas vadītāja stāžs, var gadīties iegūt triecienu ar pretim lidojošo akmeni, kas ir izrāvusies zem priekšā esošas mašīnas riteņa. Izvairīties no plaisām un nošķēlumiem praktiski nav iespējams, toties, savlaicīgi reaģējot uz bojājumu, var ātri atgūt stikla pirmreizējo izskatu.

Vējstiklu remontu veic izmantojot speciālos polimēra sastāvus, kuriem piemīt tāds pats refrakcijas koeficients kā stiklam un kuri sacietē mijiedarbojoties ar gaismu. Ar šo sastāvu palīdzību, tiek novērstas plaisas un nošķēlumi, atjaunojot vējstiklu izturību un dzidrumu līdz pat 95%, pie tam Jūsu mašīnai paliek ražotāja vējstikls, kas vienmēr ir labāks par jebkuru no iespējamiem nomaiņas variantiem.

Gadījumā, ja Jūsu vējstiklā parādījās bojājumi, uzmanīgi izpētiet tos un apsveriet remonta iespējas.

Remontam NEVAR tikt pakļauti vējstikla bojājumi šajos gadījumos:

  • ja stikls nav daudzkārtains;
  • ja nošķēlumi un plaisas ir izgājušas cauri visiem trim vējstikla slāņiem;
  • ja vējstikla bojājumi atrodas vadītāja redzes laukā;
  • ja vējstikla bojājuma rezultātā ir bojāts iebūvēts vējstikla aprīkojums (laikapstākļu sensori, sildelementi, u.c.)
  • ja vējstikla plaisa iet cauri divām stikla malām.

Visos pārējos gadījumos, vējstikla remonts ir iespējams un tas kļūs par labu risinājumu Jums, jo ļaus stabilizēt vējstikla tripleksa augšējo kārtu, atgriezt tam dzidrumu un estētisko izskatu, un iztikt bez vējstikla nomaiņas.

Lai vējstikla remonts būtu rezultatīvs, ir jāievēro šādas nianses:

  • Nošķēlumus un plaisas ir jāizlabo pēc iespējas ātrāk, labākajā gadījumā diennakts laikā no to parādīšanās brīža. Jo ilgāks laiks paies kopš bojājumu rašanās, jo lielāks būs risks, ka tos pilnībā novērst nevarēs un stiklā paliks “rētas”.
  • Ir jānodrošina bojājuma aizsardzība no netīrumiem un mitruma. Visvienkāršāk to izdarīt izmantojot caurspīdīgo līmlenti: uzlīmējiet to virsū, iepriekš uzklājot papīra gabalu nošķēlumam vai plaisai, lai tajos nepaliktu līme.
  • Lai novērstu mikro bojājumus (nobrāzumus, skrāpējumus, miglainību) ne vienmēr ir vajadzīgs remonts, dažreiz lai atjaunotu automašīnas ārējo izskatu ir pietiekoši veikt kvalitatīvu pulēšanu.

 

Kādi mēdz būt stiklu bojājumi?

Atkarībā no bojājumu lieluma, formas un dziļuma, tos var iedalīt grupās: nobrāzumi, skrāpējumi, nošķēlumi un plaisas. Nobrāzumi un skrāpējumi ir virskārtas stiklu bojājumi – par tiem smalkāk nestāstīsim, savukārt, nošķēlumus un plaisas izpētīsim sīkāk.

Nošķēlumu veidi:

  • Apaļais nošķēlums (“buļļa acs”)

Visizplatītākais nošķēlumu veids, kuram ir raksturīga apaļa forma un redzamo plaisu neesamība.

Вид скола на лобовом стекле"Бычий глаз"

  • Starveidīgs nošķēlums (“zvaigzne”)

Neliels nošķēlums, no kura vidus stiepjas vairākas dažāda garuma plaisas-stari.

Вид скола на лобовом стекле "Звезда"

  • Kombinēts nošķēlums

Nošķēlumam ir raksturīga dažādu veidu plaisu un nošķēlumu apvienošanās vienā lielā bojājumā un tā remonts ir pietiekoši sarežģīts.

Вид скола на лобовом стекле "Комбинированный"

  • Sasmalcināts nošķēlums

Šim nošķēluma veidam nav vienota skaidra “baseina” – stiklam ir sasmalcināta visa bojājuma platība.

  • “Pusmēness” nošķēlums un tā variācijas – virpuļveida nošķēlums

Šis nošķēlums parasti veidojas, stiklam saņemot stipru sitienu ar lielu priekšmetu. Nošķēlumam raksturīgas lokveidīgas vai pusmēness formas plaisas – viena vai vairākas, kuras kopā veido nepilnu apli.

Вид скола на лобовом стекле "Полумесяц"

Plaisu klasifikāciju var iedalīt divās grupās: vienpusējās un divpusējās; ka arī, atkarība no rašanās iemesla: mehāniskajās (rodas no sitiena) un siltuma (rodas no temperatūru maiņas salonā/ārpus mašīnas).

Atkarībā no bojājuma veida, stiklu remonta speciālists izvēlas piemērotāko polimēru un nosaka remonta darbību secību.

 

Automašīnu stiklu remonta secības izklāsts.

Kā esam rakstījuši iepriekš, stiklu remonta darbību algoritmu meistars nosaka atbilstoši katram konkrētajam gadījumam, tomēr visizplatītākā remonta secība ir šāda:

  1. Automašīna tiek novietota pēc iespējas tīrākā darba zonā. Parasti tas ir speciālais bokss, kas ir pasargāts no putekļiem. Bojāto vējstikla daļu notīra ar speciālajiem līdzekļiem. Plaisas vai nošķēlumi tiek izskaloti, attaukoti un nosusināti.
  2. Nošķēluma baseins tiek izurbināts izmantojot urbjmašīnu, sadrumstaloti stikla gabaliņi tiek noņemti. Gadījumā, ja ir plaisas, kuru garums pārsniedz 1,5 cm, to galos tiek izurbti atvērumi, lai novērstu plaisu turpmāko pagarināšanu.
  3. Uz vējstikla virsmas tiek ierīkots inžektors, kas aizpilda bojāto laukumu ar fotopolimēru. Šajā remonta posmā ir svarīgi ne tikai pareizi noteikt fotopolimēra daudzumu, bet arī pareizi uzstādīt inžektoru: to vēršot taisnā leņķī pret bojājumu centru. Tādā inžektora stāvoklī fotopolimērs tiek izplatīts vienmērīgi. Lai kontrolētu inžektoru uzstādīšanas precīzitāti, vējstikla virsmā no iekšpuses, zem bojājuma, tiek piestiprināts neliels spogulis.
  4. Bojāta laukuma aizpildīšana ar fotopolimēru notiek izmantojot spiedienu, kas starplapās ar vakuuma veidošanu, kas izspiež no plaisas gaisu. Ir vēlams, lai remonta laikā labojama platība tiktu uzkarsēta (dažreiz tas tiek panākts, izmantojot šķiltavu- to iededzinot pie vējstikla virsmas no iekšpuses, zem bojājuma). Plaisai uzkarsējot, tā paplašinās, kas ļauj polimēram labāk to aizpildīt.
  5. Ar polimēru aizpildīto plaisu vai nošķēlumu pārklāj ar caurspīdīgo plāksni un uzkarsē ar ultravioleto lampu. Zem ultravioletās lampas polimērs sacietē un iegūst visas stikla īpašības.
  6. Polimēra pārpalikumus noņem no virsmas un nelīdzenumus izlīdzina. Ar asu asmeni tiek notīrīti līmes pārpalikumi.
  7. Vējstiklu notīra un izmazgā, piešķirot tam nevainojamu izskatu.

Viss remonta process aizņem vidēji 15 līdz 60 minūtes, atkarībā no bojājumu sarežģītības.

 

Kā kopt stiklu pēc remonta?

Ja Jūsu vējstikla atjaunošanu ir veikuši profesionāļi, Jūs varat aizmirst par to, ka tajā kādreiz ir bijuši bojājumi. Pareizi izvēlētais uz uzklātais polimērs sacietējot iegūst īpašības, identiskas stiklam. Vējstikls atkal kļūst pilnīgi dzidrs, izturīgs un skaists. Gadījumā, ja tā pati bojājuma vietā atkal tiks pakļauta sitienam, polimērs to sitienu izturēs. Tomēr, sākotnēji pēc remonta ir ieteicams izvairīties no krasas temperatūras maiņas, kā arī izmantot kvalitatīvas vējstikla slotiņas.

Lai padarītu vējstiklu vēl gludāku un dzidrāku, ka arī samazināt ietekmi uz visu tā virsmu, iesakām Jums uzklāt aizsargpārklājumu Anti-lietus